Ontwerpen - LimeMedia - Grafisch Ontwerp

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu

Ontwerpen

Portfolio

In een goede huisstijl zijn herkenbare elementen (blokjes, rondjes, figuurtjes, streepjes en/of kleuren) verwerkt, die afgeleid zijn van het logo. Deze elementen keren steeds terug en zorgen zo voor de herkenbaarheid en identiteit van je communicatie-uitingen.

Een huisstijl bepaald je imago
Het ontwerpen van een goede huisstijl is vakwerk. De ervaring leert dat een professioneel ontworpen huisstijl na verloop van tijd onontbeerlijk wordt. Naamsbekendheid is van groot belang, wie is het bedrijf? Dit moet dan ook duidelijk zichtbaar zijn in alle communicatie-uitingen.

Bij je onderneming hoort een bepaalde uitstraling, het imago. Ben je een financieel dienstverlener, dan past geen al te frivole stijl. Maar richt de onderneming zich bijvoorbeeld vooral op financiële dienstverlening aan vrouwen, dan kiezen we voor een onderscheidend element dat juist vrouwen aanspreekt. De kunst is om het beeldmerk en logo zo te kiezen dat in één oogopslag duidelijk is wat het bedrijf  doet, en hoe het dat doet en voor wie.

Herkenbaarheid in je huisstijl
Het logo en/of een bijbehorend element voeren we consequent door in al je communicatie-uitingen. Het is belangrijk dat mensen het beeldmerk gaan herkennen. Als je bij iedere advertentie die geplaatst wordt anders te werk gaat, dan zullen mensen nooit doorhebben dat het steeds om hetzelfde bedrijf gaat. Herhaling zorgt voor herkenbaarheid en naamsbekendheid.

Illustraties en ander beeldmateriaal maken ook deel uit van de huisstijl. De kunst is om er voor te zorgen dat die qua kleur, sfeer en identiteit passen bij de rest van de huisstijl.
Ook het gebruik een slogan (ook wel 'pay-off' genoemd) is belangrijk, die laten we in alle onderdelen van de huisstijl terugkomen.



Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu