Advertenties - LimeMedia - Grafisch Ontwerp

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu

Advertenties

Portfolio

Een advertentie is een publicatie die bedoeld is de lezer te verleiden tot een bepaalde actie, zoals het kopen van een product of deelnemen aan een actie. Veel adverteren is dan ook bedoeld om consumptie te bevorderen door het creëren en versterken van een merkimago en getrouwheid aan een merk.

Naast het feit dat een advertentie moet aanspreken moet het ook een goed beeld geven van wat men als adverteerder te bieden heeft. Belangrijk is om hierin eerlijk te zijn en een zo goed mogelijk beeld te schetsen van wat de consument kan verwachten.
De tekst moet eenvoudig blijven maar tegelijkertijd moet deze zo specifiek mogelijk zijn. "Don't be afraid of the white!" oftewel de advertentie moet 'schoon' blijven en niet alles hoeft volgepropt te worden!

USP's
Wat zijn de Unique Selling Points (USP’s) van het bedrijf? Oftewel wat zijn de onderscheidende waarden ten opzichte van de concurrentie. Deze moeten natuurlijk terugkomen in de advertentieteksten.
Hanteert u scherpe prijzen en je weet zeker dat u dé goedkoopste bent? Het is dan slim om  direct de prijs te vermelden in de advertentie-tekst.

Zorg voor een pakkende titel!
De beste titel verwijst naar het woord waarop wordt gezocht, hiermee lijkt de advertentie direct relevant voor de consument. Als iemand zoekt op bestelbus huren is een mogelijkheid "Bestelbussen verhuur" of "Bestelbus huren?". Gebruik een vraagteken in de titel om de nieuwsgierigheid te prikkelen.

Sluit af met een call-to-action!
Het is belangrijk gebruikers aan te sporen een actie te ondernemen. Wat wil je dat de gebruiker doet na het lezen van de advertentietekst?
Een tweede beschrijvingsregel kan een aansporing zijn waarin je ook een voordeel benoemt voor de gebruiker. Bijvoorbeeld: "Bereken online hoeveel u bespaart!" of "Bestel nu direct veilig online!"

Advertorials
Sommige krantenadvertenties zijn bewust geschreven alsof het een krantenartikel is. De redactie van de krant plaatst dan meestal daarboven de tekst "(advertorial)". De samenvoeging van advertentie en "editorial" geeft aan dat de advertentietekst geschreven is door de redactie met het doel reclame te maken voor de adverteerder.


Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu