QR-code - LimeMedia - Grafisch Ontwerp

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu

QR-code

QR-Code: de toekomst van adverteren!
LimeMedia introduceerde als eerste voor de adverteerders van 't Groentje QR-codes (quick response codes), QR tags of mobile tags genoemd, om mobiele websites toegankelijk te maken voor een breed publiek. Navigatie naar een website wordt middels een QR-code gemakkelijk.
Hiervoor hoeft enkel de barcodelezer op de mobiele telefoon geactiveerd te worden om vervolgens de QR-code te scannen. Het gebruik van QR-codes wordt inmiddels door de massa geadopteerd en positief gewaardeerd. Zo blijkt uit onderzoek van Telegraaf Media Nederland onder bezitters van mobiele telefoons met internet dat 68% QR-codes als positief waardeert en graag in advertenties terug zou willen zien. Lees hier meer over het onderzoek.

Wat is QR-Code?
QR-Codes zijn dus 2 dimensionale barcodes die snel en eenvoudig ingescand kunnen worden met de fotocamera van bijna iedere moderne mobiele telefoon. De code wordt dan omgezet ("dequrificeren" genoemd) in (interactieve) tekst en/of een link. Bijvoorbeeld: Je loopt door de stad en ziet een poster voor een evenement dat interessant lijkt. Je pakt je mobiele telefoon, scant de QR-Code en je krijgt direct meer informatie en een link naar een bijbehorende website waar je direct kaarten kunt bestellen. Je hoeft dus niets over te typen of te onthouden en omdat QR-Codes erg klein kunnen zijn, bespaart dit veel ruimte op het product.
Maar de inhoud van de QR-Code hoeft niet perse een link naar een website zijn. Het kan ook een tekst bericht of mededeling zijn. Denk daarbij aan bijvoorbeeld een korting speciaal voor de QR-Code-lezers of een felicitatie. Elke berichtgeving in tekst (max. 255 karakters) is om te zetten naar een QR-Code.

Kan een simpele QR-Code succesvol zijn?
Tesco is na Wall-mart en Carrefour de grootste retailer van de wereld. Tesco had echter probleem om voet aan de grond te krijgen in Zuid-Korea. Ze wilde extra groei realiseren, maar zonder het aantal winkels te vergroten. Tesco heeft uiteindelijk door middel van een QR-Code op een offline advertising campagne 130% meer online sales gerealiseerd en 76% meer nieuwe klanten aangetrokken.
Hoe dat mogelijk is kunt u lezen in dit artikel van Publishr.nl.

Binnen handbereik
Ook u kunt gebruik maken van deze moderne en goedkope manier van adverteren. LimeMedia biedt u de mogelijkheid aan om u te adviseren over het 'hoe en waar' met QR-Codes te adverteren en deze ook voor u te vervaardigen.

Voor meer informatie over QR-Coderingen kunt u contact opnemen met:
LimeMedia - info@limemedia.nl - 06-18809605.


Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu